söndag 22 maj 2011

Hemma igen efter Ölandshelgen.

Så var man hemma igen efter en riktigt skön Ölandshelg, nu är bara jobbet kvar att sortera och kassera bilder. Idag på morgonen så vaknade jag av att solen sken in i bilen. Jäklar!! tänkte jag, jag har missat soluppgången. Men det gjorde inte så mycket att jag sov lite extra för tack vare det så hittade jag ett nytt ställe nere vid Ottenby som jag inte besökt tidigare.
Mycket gott om  fågel fanns det där vid havsstranden, och speciellt den otroligt fina Skärfläckan var det gott om. Bilder på den kommer senare i veckan när alla bilder är kollade, men jag fick till ett par riktigt bra skott på den har jag redan sett. :)
Jag börjar med några bilder från första kvällen och morgonen, för givetvis gick man ju inte och lade sig på en gång. Finns det ljus går det att fotografera sa min gamla fotolärare en gång för många år sedan, det är bara att anpassa slutartiden till ljuset. Så det var därför det blev sent i säng första kvällen, men det var det värt.

Klicka gärna på bilderna för större bilder.
 Ölandsbron by night.

 Det var lite disigt nere vid Långe Jan så fyrljuset spred sig fint.

 Slånbärsbuske i första solljuset.

 Molnen gjorde att soluppgången blev lite försenad.

Vilken härlig morgon det blev.

2 kommentarer:

  1. Ja, inte ska man sluta fota för att det börja mörkna. Det bevisar du fint med dina bilder.
    Fler bilder från turen till Öland kommer hoppas jag...
    /SA

    SvaraRadera
  2. Vilken unerbar blogg du har, och vilka fina bilder. Jag njuter varje gång jag är inne och tittar.
    Annette

    SvaraRadera