onsdag 18 maj 2011

Tidig ringmärkning.

Idag var det dags för ringmärkning igen, och det gick bättre den här gången. Totalt så fångade jag 10 st fåglar, och det var en blandad kompott av arter. Roligast var nog Skatan som fastnade i nätet, även om den högg mig i handen så det uppstod blodvite :). Annat kul var en Svartvit flugsnappare och en Nötväcka som jag hade märkt 2009 i samma område.
Om jag orkar ikväll så ska jag nog åka en liten runda och leta efter Nattskärror efter jobbet. men jag har bara sovit 4 timmar inatt så det är inte säkert att man orkar.

 Svarthätta en hane, honan har brun hjässa.
Lyssna på Svarthättan HÄR.

 Koltrast, en gammal hane.

Lövsångare, Sveriges vanligaste fågel.

Ett par Svartvit flugsnappare, hanen var född förra året.

2 kommentarer:

  1. Helt ljuvliga bilder på motiv som jag aldrig kommer i närheten av. Tur att jag kan kolla på dem här!

    SvaraRadera