tisdag 15 maj 2012

Vår första igelkotte. ------- Our first hedgehog.

På eftermiddagen idag så fick vi ett samtal om en omhändertagen igelkott. Den hade hittats i stan bland soptunnor, och de trodde först att den var död. När den togs upp så upptäcktes det att det var lite liv i den, så den togs med hem.  Eftersom jag befinner mig på jobbet så var min sambo och hämtade den, och körde den vidare till veterinären för en koll. De vågade inte söva den för röntgen då den var i så dåligt skick, men den har fått diverse sprutor med antibiotika och vitaminer. Vi får bädda ner den i en bur hemma och försöka att få i den lite vätska och hoppas att den klarar natten. Bilder imorn om den klarar natten.

2 kommentarer:

  1. Skönt att någon tar hand om alla de små ,hoppas det går bra ,Nette

    SvaraRadera
  2. Det är väldigt länge sedan jag såg en igelkott häromkring...tyvärr.

    ps Tänkte be dej att identifiera en pipare jag hittade igår ;) ds

    SvaraRadera