fredag 2 december 2011

Decemberfåglar. ---------- Decemberbirds

Vår fågeltävling i klubben började igår, men tyvärr så hade jag inte så mycket tid för fågelskådning. Men jag har ändå kommit upp i 22 arter än så länge, och det är många dagar kvar innan slutsummeringen. Tävlingen går ut på att se så många fågelarter under December månad i vårt närområde, och det är en bra anledning att komma ut i naturen. Idag så åker jag lite tidigare till jobbet och hinner med en sväng nere i hamnen för att leta arter.

Vigg. -------- Tufted Duck


5 kommentarer:

  1. härliga bilder.

    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Här är det bara svanar ,min son var o fotograferade dom idag ,ett hundratal,kanske tänker dom fira jul hos oss ,bra bilder på viggarna ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder på viggarna! Måste ni ta bilder på alla fåglar ni ser eller räcker det att man ser dem...låter som en kul tävling, det sporrar ju till att vara ute och spana lite mera :)

    SvaraRadera
  4. Hej! Det räcker med att se eller höra fåglarna. Så nu är det hårdkörning som gäller hela månaden, i alla möjliga och omöjliga platser. Soptippar och reningsverk är heta ställen under månaden. Hälsningar Urban

    SvaraRadera
  5. Hej Urban!
    Håller tummarna för många arter, idag så hade jag riktiga närobsar av havssula. Riktigt trevligt med lite sol och fågelskådning :)
    Ha en fin helg!
    /Ingemar

    SvaraRadera