lördag 3 december 2011

Rapport från andra dagens tävlande.

6 st nya arter blev det under gårdagen, så min total är nu uppe i 28 arter. Hemma dök det upp en domherre vid fågelmatningen och i sjön låg det en sångsvanfamilj. I Oskarshamns hamn så hade jag tur att få se en Rörhöna simma omkring, och den är ganska så ovanlig under vintern så den kanske jag kan bli ganska ensam om att få se, för de är experter på att hålla sig undan under bryggor mm.
Lite längre ut i hamnen så stod Storskarvarna på sina stenar och i en vik låg mängder med änder, och bland dessa så hittade jag flera Snatteränder, och även en fiskmås.
Idag fortsätter jakten på arter, så vi får se vad dagen erbjuder en fågelskådare.

Domherre. ------ Bullfinch.

2 kommentarer:

  1. härligt att leta fåglar. hoppas du finner fler idag:) väldigt vacker bild på domherren. mitt mål är att också försöka så fin bild på en :)

    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  2. Så kul att du har hittat så många nu :)
    Vi sitter här hemma och räknar de olika som hälsar på hos oss,-vi har fått ihop till runt 30 olika arter...inte alla iår ..men totalt..så det räknas ju inte med på samma sätt :) Det var en jätte snygg bild du fick på Domherren.. vi såg 14 stycken hos oss för två dagar sedan .. så många har jag inte sett här förut på en gång :)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera