lördag 8 januari 2011

Katrineholm under gårdagen.

Igår blev det en dagstur till mamma strax utanför Katrineholm. Hon har massor med fågelmatning i sin trädgård, och det var fullt med fågel som vanligt. Hon hade inte julpyntat så mycket i år sa hon men det fanns tomtar mm överallt. Jag kände mig inte riktigt bra och när vi kom hem på kvällen hade jag feber så det var bara att bädda ner sig i sängen.

 Hane, mindre hackspett på talgen.

 Sen kvällsbild från balkongen.

En bokhylla full med tomtar.

3 kommentarer:

  1. Hej Urban!
    Den mindre hackspetten springer man ju inte på så ofta, mycket kul att se. Inte så många tomtar... Oj, hur många har hon när hon har pyntat mycket?
    Ja, ja här har tomtarna redan åkt bort och man längrat mer än någonsin till våren och alla dess fåglar.
    Hoppas du har bäddat ner dig och känner dig lite bättre.
    Krya på dig!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hoppas du är kryare idag och kan ta dig en tur med kameran i fågelvärlden!
    Åhh..sååå många tomtar och jag undrar förstås om de plockas fram varje år och ställs undan igen!? Nej, jag hade hellre gett mig ut på en natursession!
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  3. Tomtarna plockas fram varje år ur 2 st garderober med överskåp, och mina barn vill gärna vara med då för det har de varit nästan varje år.

    SvaraRadera