torsdag 6 januari 2011

Snöig dag med inneaktiviteter.

Massor med ny färsk snö utanför fönstret. Har varit och matat änderna i stadsparken, men tog inte med kameran för allt snöande. Givetvis fick jag ångra det! Att man aldrig lär sig att kameran ALLTID ska med.  Otroligt fina skrattmåsar i vinterdräkt fanns det i mängder, och inte var de rädda heller. De gamla fåglarna har anlagt en mycket fin rosa färgton som gjorde sig otroligt fint mot snön. 2 st ställde upp sig fint mot varandra i snön, den ena var en yngra fågel och den andra en äldre. Ett perfekt exempel hur man skiljer på ung och gammal. Men de finns ju kvar till en annan dag, och då ska kameran med :). En flock stjärtmesar kom också flygande och började leta mat i ett träd bara några meter från mig.
Nu ska jag ägna eftermiddagen åt att gå igenom lite bilder och förmodligen också binda lite fiskeflugor till sommarens fiske. Det lutar åt en fjälltur med fiske, fågel och foto som tema till sommaren.




3 kommentarer:

  1. Kul att du hittat min blogg så jag hittade hit. Du har många fina bilder! Kommer gärna tillbaka hit.
    /Birgitta

    SvaraRadera
  2. Härligt med drömmar om sommaren...jadu...hur många ggr har man inte "glömt" kameran hemma...och så hade du stjärtmesar också...grrrrr...som är såååå fotogeniska!!
    Mitt värsta minne i den vägen att glömma kameran hemma var att jag inte fick med mig "stora gluggen" i somras då jag hade pilgrimsfalk ovan huvudet...grrrrr.

    Steffe

    SvaraRadera
  3. Förstår att det känns surt att inte ha kameran med men några bra bilder har man ju plats för även utan kameran. Det är ju viktigt att kunna se bilder även utan den och med lite tur väntar dom på dig igen. -Den där flugan lär du säkerligen få napp på...:D
    Fortsatt trevlig helg!
    Morgan

    SvaraRadera